5 (100%) 1 vote

Ocet jabłkowy dla zdrowia

Każdy z nas posiada zapewne w swojej kuchni ocet jabłkowy. Jest on smacznym dodatkiem do ocet jabłkowyróżnego rodzaju dressingów, do potraw mięsnych czy przetworów. Jednak czy ten wszechobecny kwaśny specjał jest dobry dla naszego zdrowia? Pozytywny wpływ tego rodzaju octu na nasze zdrowie nie jest udowodniony, jednak wprowadzenie go do naszej diety może przynieść pewne korzyści dla naszego zdrowia. Te korzyści właśnie zamierzam przedstawić w poniższym artykule.

Ocet jabłkowy, a utrata wagi
Czy słyszeliście o tym, że ocet jabłkowy może pomóc Wam w zgubieniu zbędnych kilogramów?
Jedyne badanie, które miało zweryfikować tą hipotezę zostało przeprowadzone w Japonii. Wzięło w nim udział 175 otyłych ludzi, którzy nie mieli innych problemów zdrowotnych. Ochotnicy ci spożywali wodę w grupie kontrolnej, a w grupie badanej jeszcze dodatkowo ocet winny przez okres 12 dni. Diety obydwu grup były podobne. Zaobserwowano, że osoby, które spożywały ocet winny straciły trochę więcej na wadze niż grupa kontrolna. Naukowcy wnioskują, że ocet jabłkowy może wpływać na aktywację genów odpowiedzialnych za spalanie tłuszczu. Nie cieszmy się jednak nadmiernie, gdyż ten odchudzający efekt jest naprawdę subtelny i nie osiągniemy go pijąc jedynie ocet jabłkowy. Z pustego to i Salomon nie naleje, bez ćwiczeń i odpowiedniej diety nawet pijąc hektolitry octu jabłkowego nie zgubisz choćby kilograma.

Ocet, a poziom cukru we krwi
Chociaż ocet nie pomoże Ci osiągnąć figury modelki, jednak jak się okazuje może on pomóc w regulacji poziomu cukry we krwi. Jest to szczególnie korzystne dla osób chorych na cukrzycę.
Niektórzy naukowcy uważają, że efekt jaki osiągamy pijąc ocet jabłkowy jest podobny do tego uzyskiwanego przez zażywanie pewnych leków.
Jest to prawdopodobnie spowodowane hamowaniem niektórych etapów trawienia skrobi. Nie blokuje tego procesu w 100%, ale w pewnym stopniu ogranicza jej trawienie i uwalniane cukru do krwi.
Pamiętajmy jednak, że nie należy podejmować leczenia na własną rękę i jeżeli chcesz ograniczyć wahania stężenia cukru we krwi poprzez spożywanie octu to najpierw, dla bezpieczeństwa, skontaktuj się ze swoim lekarzem.

Ocet jabłkowy, a trawienie
Gdy spożywasz posiłki bogate w skrobię jednocześnie przyjmując ocet jabłkowy to prze ograniczenie jej trawienia, dostarczasz pożywienie swoim bakteriom jelitowym.
Najlepiej poszukuj octu niefiltrowanego, ponieważ to ten rodzaj octu bogaty jest w probiotyki, a dodatkowo wspomaga nasz układ odpornościowy.

Jak przyjmować ocet jabłkowy
Pamiętaj, że wszystko należy spożywać z umiarem. Ocet jabłkowy ma odczyn kwaśny (kwas jabłkowy) dlatego też powoduje uszkodzenia naszego szkliwa i przełyku. Dlatego też nie używaj go w zbyt dużych ilościach. Najlepiej rozpuść 1 lub 2 łyżeczki w dużej szklance wody i wypijaj ją w czasie posiłków, raz lub dwa razy dziennie.

Kategorie: Odchudzanie